ویدئوهای آموزشی قسمتهای مختلف برنامه

films

پرسش و پاسخ

central-support4

مدیریت ارسال و دریافت تیکت/برای استفاده ازاین خدمات بایدعضوباشید.

رای دهی:  / 2
ضعیفعالی 

 چگونه نرم‌افزارمورد نيازمان را انتخاب كنيم؟ (معیارها)

 

چگونه نرمافزار مورد نيازمان را انتخاب كنيم معیارها

 

امروزه نیاز به تولید ‌نرم‌افزارهایی با نیازمندی‌های متغیر، زمان تحلیل سریع، مدیریت ریسک آسان و سازگاری در برابر تغییرات محیط، به یک اصل انکارناپذیر تبدیل شده است در زیر فاکتور‌هایی که باید در رابطه با خرید یک محصول ‌نرم‌افزاری در نظر گرفته شود بصورت مختصر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

استانداردهای انتخاب ‌نرم‌افزار :


شناخت یک راهکار یا محصول ‌نرم‌افزاری در انتخاب یک تهیه‌کننده و یا ارائه‌دهنده مطمئن، تنها بخشی از یک فرایند انتخاب صحیح ‌نرم‌افزار است. بهترین حالت این است که به شکل موازی فاکتورهای دیگر را نیز ارزیابی کنیم. در اینجا سعی شده است معیارهای انتخاب ‌نرم‌افزار مورد ارزیابی قرارگیرند:

 

    * اطلاعاتی در مورد خود شرکت ‌نرم‌افزاری
    * آخرین تغییراتی که آن شرکت در سال‌های اخیر در ساختار سازمانی خود داشته است مانند تغییر در چارت سازمانی، نقل و انتفال کارشناسان و یا حتی مدیران فنی شرکت
    * وضعیت عضویت و یا عدم عضویت آن مجموعه در مراکز مرجعی مانند نظام صنفی رایانه، شورای عالی انفورماتیک و ...
    * بررسی آخرین تغییرات که محصول شرکت در سال‌های اخیر داشته مانند دفعات به روزرسانی (کاهش خطا، بالابردن کارآیی، ارتقای فنی محصول منطبق با فناوری روز)
    * و ...


 بررسی ساختار فنی ‌نرم‌افزار

 

‌نرم‌افزارباید از جهت فناوری و معماری دارای امکانات و قابلیت‌هایی بشرح زیر باشد:


   * منوی ساختاری ساده و قابل درک
   * توانایی کافی جهت مدیریت و کنترل حجم جاری و آتی تراکنش‌ها
   * قابلیت مقایسه پذیری و بروز شدن سیستم ‌نرم‌افزار
   * سرعت اجرای روزانه‌ی سیستم بالا و بهینه باشد
   * قابلیت بومی‌سازی و تطبیق با خواسته‌های مشتری
   * قابلیت پیاده‌سازی روی تمامی بسترها
   * و ...


بررسی قابلیت‌ها و توابع عملیاتی ‌نرم‌افزار

 

‌نرم‌افزار از دیدگاه قابلیت و توابع عملیاتی باید پاسخ این قبیل موارد را بررسی کنیم، آیا این محصول مناسب با نیازهای ما بوده و آن را پوشش می‌دهد؟ برای مشخص شدن این موضوع باید شاخص‌های زیر را بررسی کنیم:

 

    * وشش همه جانبه نیازهای کاربری و ‌نرم‌افزاری
    * قابلیت تطبیق با قوانین حاکم بر نظام موجود
    * قابلیت تعیین سطح دسترسی
    * امنیت و اطمینان پایگاه داده‌ی مربوطه
    * و ...


 خدمات و پشتیبانی ‌نرم‌افزار

 

از دیگر نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد بحث خدمات و پشتیبانی آن شرکت ‌نرم‌افزاری می‌باشد:

 

    * تیم اجرایی شرکت ارائه دهنده، برای پیاده‌سازی و ارائه محصول باید آمادگی‌های لازم در زمینه‌های مختلف از جمله  تعداد کافی پرسنل فنی، قابلیت کار به شکل تیمی، رعایت اصول ساختار لایه‌ای و سایر موارد تجربه کافی داشته باشند.
    * میانگین تجربه گروه پشتیبانی برای محصول مورد نظر
    * اولین نسخه محصول در چه سالی عرضه شده و نسخه حاضر چه امکانات و چه حدود قیمتی دارد
    * هزینه پشتیبانی، منطقی و هماهنگ با عرف

 

 نرم افزار مناسب

 

 

لطفاً این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
چگونه نرم‌افزارمورد نيازمان را انتخاب كنيم؟ (معیارها) - 5.0 out of 5 based on 2 votes